Orchidea Kalandok

avagy így jártam az orchideákkal

Üdv itt!

2017. június 02. 15:21 - Néma Örvény

Kedves Olvasó, aki véletlen tévedtél ide!

Engedd meg, hogy pár mondatban elmondjam, hogy miért hoztam létre ezt a blogot! Legfőbb okom az volt, hogy dokumentálhassam az orchideáim fejlődését, és megoszthassam a tapasztalataimat, hátha valakit érdekel. Esetleg Te, kedves Olvasó, tudj nekem segíteni bevált módszereiddel, ötleteiddel. És akkor itt szögezzük le, hogy sem szakértő, sem hozzáértő nem vagyok. Csak azt tudom, hogy lelkes vagyok és nagyon szeretem a kicsikéimet! :D
cim.jpgTizenegypár éves voltam, amikor egy áruházban valamilyen alkalomból leárazták a lepkeorchideákat. Kirakták őket a placc közepére. Na, ebbe futottam én bele! Lenyűgözőnek találtam, hogy ilyen sokféle van. Mit tudtam én akkor, hogy ez csak a jéghegy csúcsának a csúcsa... de mindegy is. Legtündöklőbb mosolyommal és esdő tekintetemmel végül sikerült anyukámat meggyőzni, hogy ugyan már, hadd kapjak egyet. Ez több mint 10 éve volt. Az az orchidea nem élt sokáig. Sok évbe és orchideába került, mire idáig jutottam, hogy a növényeim túléljenek, és boldogan éljenek. Az elején, mivel a phalaenopsis volt a legolcsóbb, és legkönnyebben beszerezhető, csak ezekkel kísérleteztem. Mindent elolvastam, amit el lehetett, lelkesen gyűjtöttem nyáron az esővizet, télen a hólevet. Megkerestem a lakás legtökéletesebb pontját, és oda tettem őket. Ha kellett spricceltem, ha kellett agyaggranulátumra állítottam őket, de mind hiába. És ha sikerült is valamelyiket egy évnél tovább életben tartani, virágszár sosem nőtt, nem virágzott újra soha többé. Aztán gimnázium után felkerültem Pestre albérletbe, ahova nem tudtammagammal vinni őket. Anyukámra bíztam az akkor mindösszesen 2!!! darabból álló gyűjteményemet. Ő lelkiismeretesen gondozta őket, úgy ahogy mondtam, de a virágzás elmaradt.Egy év egyetem és albérlet után összeköltöztem az akkori barátommal, aki azóta a vőlegényem lett. Mivel saját lakása volt, nem láttam akadályát az orchideák beköltöztetésének. Még itt is sikerült néhányat kicsinálnom. Mindegyiket megsirattam, mert én nagyon próbálkoztam, és mégse hozott eredményt. De akartam, hogy sikerüljön, és tovább próbálkoztam, kutattam az alternatívákat, és itt kezdődik ez a blog...

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://orchideakalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr412559653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NeTrend 2023.11.17. 11:09:02

Itt egy részletes cikket olvashatsz az orchidea gondozásáról, amely nagy segítség lehet a tökéletes virágzás eléréséhez-> kertvar.hu/az-orchidea-gondozasa-a-tokeletes-viragzas-titkai/
süti beállítások módosítása